יצירת ברקוד או QR

יצירת ברקוד או QR

 

המדריך למקודד המתחיל. מהו קודQR ? 

יש לכם עסק שאתם רוצים לקדם ואתם מתלבטים בנוגע לאסטרטגיית השיווק הנכונה? מנסים להחליט אם האפיק הנכון עבורכם הוא שיווק באון ליין (OnLine- דיוור אלקטרוני , באנר, דף נחיתה) או באוף ליין (OffLine- שלטי חוצות, מודעות בעיתון, פליירים וכו')?

מהם היתרונות של קוד QR לעסקים?

קוד QR לעסק יוצר רושם שהעסק שלכם אמין, מקצועי ונמצא בקדמת הטכנולוגיה. מקדמי אתרים מבינים את החשיבות של הטמעת קישורים חיצוניים ברשת, קוד QR שמקשר אל האתר שלכם הוא כמו קישור חיצוני נוסף אל האתר ויכול להועיל לקידום האתר ברשת. יחד עם זאת, במידה וכתובת האתר שלכם ארוכה או שאתם מעוניינים להוביל את הלקוח לדף ספציפי באתר, השימוש בקוד QR חוסך את זמן ההקלדה ומאפשר ללקוחות גישה נוחה ומהירה לדף באתר. שימו לב: רוב הגולשים שיגיעו דרך הקוד משתמשים בסמארטפונים. במידה והאתר שלכם אינו מותאם לגלישה בסמארטפונים אתם עלולים לפספס את אותם הגולשים.

יתרון נוסף – קוד QR להגדלת רשימת התפוצה או הקמת מועדון לקוחות

על מנת להשיג לקוחות חדשים רבים מאיתנו משקיעים זמן רב ומאמץ אך האם יצא לכם לחשוב כיצד לשמר את הלקוחות הישנים שלכם? תוכלו להדפיס קוד QR ולהציג אותו בכניסה לעסק, הקוד יפנה אל האתר שלכם ובו הגולש יתבקש להירשם לרשימת התפוצה. ברגע שתהיה לכם רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם, תוכלו לשלוח מסרונים ב-SMS או במייל, לעדכן על מבצעים חדשים ובכך להגדיל את כמות הפניות אל העסק. במידה ואתם מעוניינים לעודד את הרישום למועדון הלקוחות, תוכלו להוסיף הטבה בעת הרישום לרשימת התפוצה כמו למשל קופון הנחה ברכישה הבאה. דבר שיגדיל את האפשרות שהלקוח יחזור אליכם ובנוסף יתפוס אתכם כעסק מקצועי, חדשני ואמין.

מצד אחד – הפרסום און ליין כיום, מגיע להרבה יותר אנשים, מצד שני- לא הייתם רוצים לאבד את אותם לקוחות שבכל זאת צורכים את מנת השיווק היומית שלהם מאלמנטים באוף ליין כמו פליירים ועיתונות. אחרי הכל אף אחד לא באמת מבלה את "כל היום" מול המחשב כמו שאנו נוטים לחשוב. לפעמים צרכנים נאלצים לצאת החוצה אל העולם האמיתי ושם… הממשק הממוחשב שמגבה אותם הוא הסלולאר.

אז איך אפשר לפגוש את הלקוחות בכל נקודה בה הם נמצאים?
קוד ה- QR הוא הדרך הקלה ביותר להיות נוכח בשתי המקומות האלו במקביל.

מהו קוד QR?
מדובר בברקוד תמים למראה, שיכול להכיל עד 4,300 תווים. כן 4,300 תווים של תוכן שיווקי שנמצא בו זמנית ב:

אלמנט באוף ליין                                                                               אלמנט באון ליין
מודעה בעיתון, כרטיס ביקור
או תפריט בבית הקפה.                                                                       על צג הסלולאר של הסורקים אותו,
הברקוד יופיע בצורתו הגראפית:                                                           הברקוד ילבש את צורת הקמפיין ששתלת מאחוריו:

קוד ה- QR מספק מענה הולם ליצר הסקרנות של הלקוח ומוביל אותו אל המסר שלך בידיעה שהוא זה שבחר להיחשף אל המותג.

מאז ועד היום…
קוד ה- QR: עלייתו ועלייתו.
על אף שקוד ה- QR אינו המצאה עתיקת יומין, כבר היום הוא אחד האלמנטים היעילים לניתוב מהאוף ליין אל העולם המקוון.
ה- QR קוד הומצא ביפן ב-1994 ומטרתו המקורית הייתה לקודד פרטים של חלקי חילוף לרכב. כמו כל המצאה גאונית, עד מהרה התגלתה יכולתו של ה- QR בתחומים נוספים, כאשר המרכזי מביניהם הוא השיווק. בתחום השיווק מככב ה- QR כמתווך האולטימטיבי בין שני זירות הפרסום- ה- Offline וה- Online.

איך יוצרים קוד QR?
אתרי QR רבים (המוגדרים כאתרים מחוללי QR), מציעים ממשקים ידידותיים למשתמש, ליצירת קודי QR באופן עצמאי. באתר, יתבקש המשווק להזין כותבת URL אליה הוא רוצה שהקוד ינתב את הלקוח. לאחר הזנת כל הפרטים, בעת שמירתם, יצור המחולל קוד QR אותו ניתן לשמור כקובץ Jpeg, להדפיס ולהפיץ!

QR למטרות שיווק. היכן ניתן להטמיע?
הנה כמה מהרעיונות המקוריים יותר לשימוש ב-QR לצורכי שיווק בשנה החולפת…

QR עשוי מצללים:
ב-E-mart רשת חנויות כלבו קוריאנית המפעילה 141 סניפים ברחבי קוריאה, זיהו כי בשעות הצהריים היקף התנועה בחנויות מצטמצם באופן משמעותי. כתגובה, יצאה הרשת בקמפיין Sunny Sale, במהלכו הוצב ברחוב תבליט ענק היוצר קוד QR בדיוק בשיא הצהריים. (בזמן שהשמש ניצבת מול התבליט).

חברת התעופה הצרפתית Air en Fête  יצרה קוד QR ענק שנראה מן האוויר:

חברת הצעצועים הגרמנית Mytoys יצרה QR מלגו:

ובנוסף שילוב של QR באמנות:

…כמובן שאם אופי המותג מחייב, אפשר תמיד להיצמד לשימושים המסורתיים יותר ולקבל תוצאות לא פחות מרשימות:

print לסוגיו הרבים והשונים (פרסום מודפס)- בימינו הטכנולוגיים, הטבעת ברקוד על פרינט כבר הפכה לחותמת איכות הנדרשת מכל מותג. זו חותמת שמעידה על הבנה את עולם הפרסום ואת הזירה המרכזית בו. זו התחשבות טהורה במי שרוצה להמשיך לקרוא את התוכן שלך אבל לא מתחשק לו לסחוב איתו את כל העיתון, או במי שרוצה לשלוח את התוכן לחבר בקלות (בלי
לצלם דפים לא עלינו, ולשלוח במייל או בפקס). שילוב הברקוד על גבי דברי דפוס, קודם כל ממצב אותך כמותג חדשני המתעדכן עם הטכנולוגיה ושנית, מנגיש את התוכן שלך בקלות לכל דורש (כל דורש בעל סמרטפון).

אריזות – אריזות הנייר, הקרטון, הפלסטיק או המתכת של כל מוצר, תווית הבגד, חשבונית הקנייה או כל חומר נלווה שמגיע עם המוצר יכול לשאת עליו את הדפס הברקוד. על גבי האריזות ניתן לעניין את הלקוח שזה עתה רכש ממך, עם מידע נוסף על המוצר שרכש או על פריטים נוספים שטרם רכש.

פרסום גרילה–שטחים נוספים עליהם ניתן לשלב את הקוד הם– כל מקום יצירתי! אם מוודאים שזה נעשה בצורה שאינה נוגדת את החוק או מזהמת את הסביבה, ניתן בהחלט לפרוץ גבולות, לצאת לרחוב ולמקם את הקוד בדיוק במקום שקהל המטרה מכוון אליו את מבטו במהלך היום יום. פונים לחובבי קפה? הדפיסו את הקוד על הכוס או על המפית. פונים לבעלי כלבים? שלבו את הקוד בגינות הכלבים, בעמדות השקיות לאיסוף או ליד קערות מים חינמיות שימשכו את הלקוחות על ארבע ואת בעליהם.

הקמת מועדון לקוחות באמצעות קוד QR – אפשרית גם

לדוגמא בעלת עסק שעוסקת בדיקור תכננה לצאת לחופשה והשאירה 4 ימים ריקים בלוח הזמנים שלה. החופשה שלה התבטלה והיא נשארה עם 4 ימים פנויים ללא לקוחות מוזמנים. היא החליטה לשלוח SMS לכל רשימת התפוצה ולהציע הנחה של 20% באותם הימים. רשימת התפוצה שלה הכילה 400 לקוחות לערך והיא שלחה את ההודעה בעלות של 64 ש"ח ( 16 אג' להודעת SMS). מתוך אותם 400 חברי מועדון היא קיבלה 20 פניות לערך שמילאו אותה בעבודה למשך אותם 4 ימים ועוד בהמשך השבוע. בנוסף להגדלת הפניות אתם מגדילים את החשיפה לעסק ומזכירים ללקוחות שאתם קיימים וזוכרים אותם. חשוב כמובן שלא להגזים בשליחת ההודעות, אחרת תראו יותר ויותר לקוחות שירצו להסיר עצמם מרשימת התפוצה שלכם.

הקוד הוא הדרך, לא המטרה.
אז נכנסנו לאתר חינמי שמחולל QR והזנו את הפרטים המבוקשים. עכשיו יש לנו קוד מרשים שנוכל להדפיס ולהפיץ! אבל רגע… לפני שמפיצים קוד QR לקידום העסק רצוי תחילה להחליט מה כדאי לתקשר באותו אתר או דף נחיתה אליו ינותב הלקוח הסורק את הקוד.

צריך לדאוג שהתוכן המקוון אליו מוביל קוד QR אכן רלוונטי ומייצג בכבוד את העסק. הרי תמיד
אפשר להוביל אל כתובת האתר שוב ושוב אבל אז הלקוח עלול להסיק שאין פעילות משמעותית המתרחשת בעסק שלנו. מה שעדיף לעשות זה להכין דף נחיתה או אזור יעודי שיציג ללקוח בכל פעם מבצע חדש, יעביר מסר אפקטיבי וברור ויניע לפעולה.

מרימים את הכפפה.
עוד פונקציה חשובה שמתאפשרת בקלות בעולם הסלולאר ותוך חיבורו לעולם האלקטרוני הוא ניהול רשימות. ברגע שהלקוח מחובר אל האתר שלך מהסלולאר, הדרך להצטרפות לרשימת לקוחות נעשית מאוד קצרה. כל מה שצריך לעשות הוא לקבוע לאיזו רשימה תרצה שהלקוח יגיע, ולהתחיל לשלוח לו דיוור אלקטרוני הכולל מידע תדמיתי, מבצעים והזמנות לימי מכירה או לאירועים של העסק.

אז איך ליצור QR Code?

כנסו לאחד מקישורי הלינק הבאים !!!

קיימים מגוון אתרים שמציעים יצירת קוד QR בחינם או בתשלום. לפניכם חלק מהאתרים המובילים:

http://goqr.me/#t=vcard

האתר המועדף עלי בעל מגוון של אופציות

https://www.the-qrcode-generator.com

מאפשר יצירת QR Code במהירות ובקלות ומציע לכם לקשר את הקוד למגוון רחב של אפשרויות. תוכלו לקשר אל טקסט מסויים שכתבתם, לאתר שלכם ואפילו למספר טלפון. במידה ותהיו מעוניינים לשנות את הקישור לאחר שכבר הדפסתם את הקוד, כדאי להירשם לאתר בעזרת החשבון שלכם בגוגל. תוכלו לעקוב ולראות את הכניסות שהגיעו בממשק Google Analytics של האתר שלכם. ניתן להשתמש בקוד שלכם בחינם גם לשימוש מסחרי אך עליכם לתת את הקרדיט לאתר – תוכלו לקרוא פרטים נוספים על זכויות היוצרים בקישור שנמצא בחלק העליון של האתר – What is a QR Code?

http://qrcode.kaywa.com

גם האתר הבא מאפשר לכם ליצור קוד QR לעסק בחינם ולקשר אותו במגוון אפשרויות שונות. במידה ואתם רוצים לעקוב אחרי הכניסות עליכם לשלם מחיר מסויים בכל חודש (תלוי בחבילה שבחרתם). חבילות בתשלום מאפשרות לכם עוד המון אפשרויות כמו קוד QR מעוצב עם תמונה שבחרתם, אך גם האתר הבא מציע שירות דומה רק בחינם (תלוי באופן השימוש):

http://www.visualead.com

האתר מאפשר יצירה של קוד QR מעוצב עם תמונה שלכם, אך מגביל את את כמות הסריקות עד ל-50.000 פעמים ומציב פרסומות כאשר אתם סורקים אותו. במידה ויהיו לכם יותר כניסות או שתרצו להסיר את הפרסומות, תצטרכו לשלם תשלום חודשי שמתחיל מ-6.5$ לחודש. במידה ותשלמו, תוכלו לשנות את הקישור שלכם לכל כתובת אחרת גם בהמשך. אם השתמשתם בתמונה ויצרתם קוד QR מעוצב כמו שלנו, נשמח אם תפרסמו אותו בדף הפייסבוק

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.